Vanlig fredag / LÅÅÅNGfredag....

Ja här sitter jag o skriver, är mest ganska loj nu efter en dag mest ute....

Erik är förskyld =o/ inge skoj. Jag vaknade 6 i morse av "Mamma !! jag kan inte andas o jag hostar så snart spyyyr jag !!"Ja vad gör man..fram med vicksburken" simsalabim" så nu löser det sig snart, och gissa ?? Mamma hade rätt . =o)
Sen läste jag en bok för dom och somnade i hans säng.. =o)) Jag vaknar 8,30 igen då hade ungarna gjort en koja så det var mörkt i hans säng ( dom har våningsäng )..Själv satt dom och kollade tv.n...Haha jag så bra var jag på att uppehålla dom så pappa skulle få sovmorgon...Fast det är nog mest jag som har dom problemen med" lättväckt"..

Iaf så bestämde vi oss för att det inte är aktuellt med nå isar, alldeles för varmt o fint väder .
Så marko tar grävarn i besittning och jag trollar bort pållar så han har 2 vinterhagar o leka i för sig själv..Jag gillar när han leker i dom =o)
så nu är det två STORA högar med is o skit som skulle ha körts iväg. Under tiden han skrapar o gör minidiken så allt vatten kan rinna nån annanstans istället för lösdrifterna så donar jag killarna. Verkar dom och drar av lite päls, jösses vad Barre är fin, och en riktigt mjuk o fin päls, mysnalle tänker man på när man gosar med honom. Fanns lite o ta på hovarna ,tyckte inte det var länge sen jag verkade dom men det var ju mitten på februari kom jag på ,oj vad det går fort..
Pelle längtar jag tills all pälsen är borta , hans huvud är bara för vackert och han ser ut o bli sååå mörk i färgen, ska bli spännande o följa honom i framtiden.
Zdeno har inte mkt päls kvar men han är så slimmad så nu får han gå in och äta kraftfoder se om det blir nå hull på han. Dom härjar ju ganska rejält så det går nog åt mkt för honom nu.Han är bara så kelig den herren, skulle inte han gå igenom så blir han vallack och lekfarbror åt framtida killar, har inte mage o sälja honom.

Iaf så red Wilma en sväng på em och jag tömkörde Omeega.
 Trine är knäpp ! Det har jag tänkt flera ggr spontant idag...Hon far runt som en unghäst ,kaxar sig mot Tilia mkt längre än vanligt ( tills Tilia tröttnar då smäller det ordentligt ! )
Hon jagar crispa och vill inte bli fångad för en borstning....eländes rödfräs ! har det också låtit idag..Nä men allvarlit undrar jag om hon inte är håröm, det måste vara nåt sånt för hon njuter INTE när man tar skrapan på henne, förr har hon inte visat nå men nu.Det märks väl...
Mycket text igen blev det....

Jo just det, nu har jag parat Jena med Mulle, så nu hoppas vi på renrasiga franskor om en månad, tror nog det tog för hon håller på och tar allt spån och krafsar o bäddar som bara den...Hon har fått halm men det duger inte, allt spån från boxen ska in i hennes "bur".Hon lär väl jobba så hon får missfall..

Önskar alla en fortsatt trevlig påsk..

Jag behöver lite sommarkänsla, så här ser det kanske ut om en månad med lite tur..
mnnn jag kan känna lukten av häggen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0