Söndag..

Ännu en blåsig o solig dag averkad.

Är lite trött igen , man tar sig för och pysslar mkt mer nu när vädret tillåter..

Har haft rymmningskaniner så nu på kvällskvisten så fick jag laga nät, eller rättare sagt byta ut och sätta grövre nät så nu kan Mulle känna sig blåst..Han kom på att man kan gnaga av och smita till andra kaniner...Kom ut igårkväll så var han med Eriks lillkille...Han såg ganska spak ut och var mkt kladdig i baken, stackarn ! Våldtagen av en äldre farbror...

Marko och Erik tog en tur med fyrhjulingen Wilma var hos kusin o lekte.
Då tog jag chansen , Zdeno ville inte sova inne inatt jag tog in han imorse istället så han får äta sitt kraftfoder.Så nu har jag kört Zdeno med nya svarta rockarden , tycker den är lite trång baktill men han brydde sig inte utan kröker nacken och tycker livet är super ! Ja förutom matte som tycker att man ska kunna stå still utan krångel då =o/ Menmen på slutet när vi nästan var hemma igen ramlade poletten ner för den här ggn.Få se hur det går nästa vända.
sen släpte jag ut han till grabbarna, då smet ju Omeega så klart när hon såg grinden var öppen....
HAHA då tar vi dig med!
Så idag har hon haft vagn för första ggn med!! Mitt lilla elände ( hon har gjort skäl för smeknamnet) var så duktig och skötte sig kanon !! Inge krångel eller rädsla, men  säkert kommer nå testing ,om jag känner henne rätt ...
Bild bevis! Efteråt.


Tänker du lämna mig såhär??


Var ut till killarna igår en vända i deras björkdunge..Några kort..

hej matte! Kommer o pratar jag...


Kolla ! Nu kommer lillfjutten ! ( Barre)


Vad gör du här? undrar Barre..Hon har den där grejen med....säger Zdeno.


Kom igen nu kör vi!!


TJOHO !! Va kul!  AJ passa kulorna.Kan väl inte sparka bakut där heller!!

Hörs en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0