Söndag o bad.

Ja nu väntar jag på att mina tvåbenta trollungar ska somna. Har varit en intensiv dag för dom, 5,15 så kom Erik ner och frågade "ska vi åka o bada snart?" ooohhhh nä inte än på några timmar =o/...

Som synes har vi varit till söderhamn på Aqua Arena, jätteroligt för ungarna ! Vi har åkt vattenrutsckanor i två timmar nästan. Jag höll på att frysa ihäl första ggn när man satte sig med Erik och började åka, SVINKALLT !! Men så dags då...Bara flina o bita ihop..=o)) Jag är ju LITE bortskämd iom att jag badar mest i en 34` graders pool annars.  Det fanns ju en sån där åt barnen med en "minikana" och palmer o djur som sprutar vatten och små bubbelpooler här o var, jättemysigt , så man kröp ner där och värmde upp sig emellanåt.

Tänk att man inte tagit tummen ur och åkt dit tidigare men nu blir det ett framtida mål att fortsätta åka dit.Ska finnas nåt liknande i Borlänge också och vi har ju nästan lika långt till båda.Så man får ta o prova där också .

Iaf så blev det MC Donalds efter och det blev ju en miss...Fritösen hade säckat ihop så inga strips , och inte säger dom det innan man beställt heller !! =o(( "Vill ni ha extra äpplen eller morot istället ?" VA ?! Jag morrade nog lite men barnen var ju så hungriga, annars har jag gått därifrån direkt..

ÖB var nästa anhalt , jag hittade en fin grimma...LITE mani på sådana har jag ju men va 17, Ska knäppa kort med Crispa och den sen , kommer vara supersnyggt ! Nu ångrar jag mig att jag inte köpte en åt Zdeno med men den har förmodligen varit lite stor åt han..

Travselen är rengjord och genomgådd, har tre lagningar att göra och jag har fått bort all gammal tråd så nu fattas bara ny tråd och sen syningen. VAD KUL att jag har nytta av sykursen, innan hade jag inte gett mig in på detta då hade jag lagat nån grimma bara men nu klarar jag det ju ! ( Eller det återstår o se, rättare sagt...) En dec på "Däckel sidan " , två dec på vänster "gjordstropp" och 2,5 dec på svanskappan.Imorron ska jag på trådjakt så jag blir klar nån ggn.

Äntligen tog jag kameran med mig ut i stallet en morgon, resultatet är följande.

Tilias morgonhälsning..

Inte spånig på värsta viset, mer kan hon..; o)

Ren o fin igen..Hon har blivit väldigt stickelhårig.

ÅH GOMORRON MATTE !  Pratade med kaninerna jag...

E du med idag också? Hjälp till o masera då!

Och sista dam på borstning..Rundbollen, verkligen...=o)

Fint så här matte ? Fotomodellen..Hmm måste få en finare grimma du..

Ha det så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0