Smått o gott..med en försvunnen höna.; o)

Ja nu har våren kommit ! Har krattat och städat senaste dagarna, imorse så kunde Wilma cykla till taxin , gissa en som var glad ??
Jag och Erik tog släpvagnen och åkte till sågen, 12 st säckar får plats på den. Jag får en stark höger kan man väl säga av att skotta råspån..
Sen när vi kom hem tog vi fyrhjulingen o släpvagnen och tog upp alla högar med gamelgräs etc. Tyvär så har jag en gräsmatta kvar..=o( Så än finns det o göra.
Efter det så tog vi en varsin höna, för vi har hela 2 st. =o) och släpte dom med ankorna ,ojoj vad dom krafsade och var lyckliga.
 Sen hade hela fm gått och Wilma kom hem igen. Då gick jag ut i skogen och hade en mys/kortknäpparstund med mina troll.Har tänkt på att dom har ganska mkt päls kvar än, har sett kort att dom söderöver har sommarpäls nu. Men jag tänker inte proppa i dom en massa extra utan jag har tålamod istället.( o många piggborstar)

Deras "viloskogsdunge". Lite läckert kort med tripp, trapp, trull..



Är ju som små "raviner" så dom får lite gratis träning,jag är halvägs upp ur den och möts av  drottning rödfräs , och hennes slav.



Finns mkt o knapra på fast det ser "dött" ut, mossa, lingonris, träd...



jag vänder på mig och vad hittar jag väl där? Jo en Crispa som vill prata..Goplutta.



Nu ikväll skulle ungarna ta en varsin höna och bära dom tillbaks till hönshuset, vill inte riskera dessa två...Då är den ena hönan BORTA!!!  SKIT också !! Erik tar våran överlevare från massakern i vintras..


Sen letar vi, o letar o letar...Kan inte vara sant tänker jag...Går in o hämtar bilnyckel, kanske hon var i garaget och blivit instängd?? Erik kommer upp på altan,efter en stund "kolla mamma" ! jag ser henne!! VART?? Ser ni? (Lite suddig bild)


Alla glada !


Nu är jag TRÖTT så godnatt på Återseende!


( Kolla på hyllan bredvid radion om ni missade ;o) HAHA, vilken luring!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0