Smått o gott.

Sitter här myser av lugnet....Den här stunden på kvällarna när björnen sover....Skojar bara , barnen ska det vara.

Idag har jag pysslat lite med alla ,bundit upp borstat kollat hovar mm. på fölisarna.
 Zdeno har lite "Trine varning" han kan stå o mysa tills han somnar , gofarbrorn =o). Pelle verkar få en enorm man , inget man klagar på direkt ; o) jag älskar mkt man o svans och han är ju bara 1,5 år  så hur ska detta sluta...Jag tackar gudarna för att ingen av dom gnager man o svansar men det märks hur Barre blir för han ska ju helst provsmaka allt..=o(

Har varit och skiftat barn hos mormor idag , Erik ville ju också sova där. Så Wilma och jag var ut på en tur ikväll med Cissi o Crispa, kan ju konstatera att Crispa är lite nojig o himla fjollig emellanåt....
Ena ggn ( senaste veckorna) så går hon som en gammelhäst som inte gjort annat än blivit körd i hela livet...
Nästa ggn (Ikväll ) så får hon nästan panik när man kör på en liten sten eller skakeln nuddar låret...Kan undra om hon varit med om nåt...eller bara är sån...Jag kan bara konstatera att jag har lite dåligt med tålamod med sånt här fjant , så över halva turen höll jag på att  riktigt tracka henne med att göra olika saker..(gummistöveln mot hjulet så det låter, knacka i korgen, gå och lyfte vagnen så det guppar styr så det tar i sidorna , drar tömmarna efter benen mm,mm)
Till slut så bara gick hon igen men det dröjer innan Erik får följa med kan jag ju säga..

Imorron om det är väder så ska wilma och jag dona med pållarna igen , skönt att få slippa ha Erik med ibland för hur det är så får man passa honom hela tiden, och det gör ju att man inte kan slappna av lika o njuta av pysslet.

Det är runt 3 minus nu och det var bara 4 + på dan här idag , jag längtar tills det ser ut som på bilden ute , så mkt ljusare  och mysigare det blir då..
Gonatt allihopa !


.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Fan hade ni oxå snö i morse?? De hade vi! Tråkigt. Igår åkte vi förbi malung och mora, där snöa de skapligt. Är väl bara inse att vintern närmar sig! Sugen att gå på kurs på hästlyftet 20 nov? Jag funderar på att anmäla mig :)

2008-10-29 @ 13:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0