Nu börjas det....igen ; o)

Ja nu har även denna helg nått sitt slut , händelserik har den varit med.

I fredags så var Wilma och Cissi till ridhuset igen , gick jättebra och lyckan lyste ur många ungars ögon för dom fick GALOPERA !! Tänk att det ska vara så skojigt , Dom tränar på ridvägar, stå i fältsits över bommar , rida slalom men höjdpunkten är ju ändå galoppen =O) .

Sen på lördan var det KM där så Wilma o jag var ner och tittade lite , så när vi kom hem så skulle ju det fixas bana.....Försökte förklara att det är inte så enkelt att hoppa när man har fullt sjå o styra i galopp...Men jag är ju dum i huvet som inte lyder..Så mamma satte upp ett hinder och wilma fick prova hoppa  =O) sen erkände hon att , jo det var lite mkt att hålla reda på.....

En bild på racerekipaget..I jockeyläder....


Sen på em så har jag fixat det sista i trädgården , tagit bort , klippt buskarna ,dekorerat med gran- tall och enris..Skönt att ha det gjort.

Idag har det varit full huggning med , varit iväg med Isa och tränat och fick lära mig lite spår så det blir det mer av nu när man fått lite matnyttiga tips.Isa skötte sig jättebra och på onsdag är det avslutning på kursen.
Sen var jag och hämtade ankbebisarna så nu bor det två nya Glitter flickor samt en kille. (Om jag har tur ,är ju inge proffs o se könet direkt ) 
Sen har vi varit i kyrkan på familje gudstjänst i kväll och Wilma fick sin sexårs bibel, Erik var med och skötte sig med bravur vilket innebär satt så gott som still och skrek inge...=o) Efteråt var det fika med rulltårta o grädde gissa om det var uppskattat ??

Ingen som är sugen på en kanin??  Anna visst ska väl Victor ha en liten gosig en ? ;0 )  Dom är så goa . man kommert in i deras box så fullkomligt rasar det fram en massa nyfikna små bollar..Som vill prata och kelas.

Måste erkänna att jag fick ju stora skälvan när jag såg alla i Crispas klass , men jösses vad många det var och många "ringrävar " med...Nu får man fundera hur man ska lyckas få henne REN med...Blir nog en dusch på banan iaf, hon bör ju hinna torka med lite täcken tycker jag...Kul att få träffa lite folk och se en MASSA fina pållar ska det bli ..

Hoppas alla har haft en trevlig helg !!

En bild på min ena "dekoration" i lådorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0