Ibland går saker inte som man vill...

Ja då var det onsdag och jag har varit till vetten med Omeega o Flöjta....

Börjar med det roliga !!  Jag hade sytt klart grimman på måndagskvällen och gjorde kanterna mjuka och färgade sidorna på ledtygeln. På tisdagen sydde jag den...Det är ju absolut inte nå jättesnyggt men det är ju det första jag syr så jag ska väl inte ha så höga krav antar jag....=o)
Nu ska jag bara få till ett snyggt kort med den på så ska den få beskådas sen..

Omeega har varit i farten igen , smitit in till hö o halm skjulet, hittade henne där på måndag em. Såg inget speciellt att hon gjort illa sig...Igår kväll när jag tog in dom såg jag att hon fått en "bulle" på "kinden"  sulle försöka känna o se nå men hon hade ont och så fort jag närmade mig med handen for hon som ett jehu.....Så jag lassade henne o Flöjta och åkte till bollnästravet idag, dom kommer från kliniken i huddik på onsdagar.

Omeega fick ett stick sen blev hon SÅÅÅÅ lugn och jag fick stö hennes huvud så vi kunda raka och kolla , mkt riktig så hade hon ett sticksår, förmodligen har hon lyckats sticka sig på högaffeln, det var lite inflamerat men dom tror jag klarar mig från pencilin iaf. Ska ju rengöra och så varje dag men nu är det ju enklare när hon är rakad, det syntes inget innan så det är inte stort..

Iaf så hörde jag mig för över hennes regnskollor och han tyckte jag skulle raka ner henne igen och bada med Virkon,(har redan växt ut ca 2 cm päls sen sist) Tyvärr så hade hon fått lite i man o pannlugg , så nu har jag gjort helgerån...Hon har INGEN man o pannlugg längre... Det känns ganska hopplöst just nu, tur man har stor box.  Så nu är hon nyklippt igen passade på för hon var så lugn så nu är huvudet rakat med. Badade henne i Hexosil nu för affären på banan hade slut på Virkon. Ska bada henne igen om en vecka ..Så nån försäljning är inte aktuell för hennes del längre...

Flöjta kollade jag tänder på för det har låtit lite när hon tuggat , lite raspning blev det sen rådfrågade jag över hur mkt man vågar höja kraftfodergivan..

Så här är ett dagsfärskt kort på min MULA !! Man ser lite grann av såret på vänster sida mellan ögat o nosgrimman. ( som ett lodrätt  streck )

     

Nu snöar det ute, får verkligen hoppas att det kommer såpass att isen försvinner..

Har haft Barre o Wille med unghingstarna hela dagarna nu och det funkar bra, imorron ska dom få åka transport o få vaccination,  på fredag kommer det en tjej o chippar årets grabbar, dom var bara tre o fyra månader när hon ritade dom, lite för ungt o chippa då tyckte både jag o hon..


Hon ser lite rolig ut för jag vågade inte gå för nära ögonen med klippmaskinen men en ny grimma fich hon idag med..

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ingen röntgen idag???

2008-11-19 @ 18:33:52
Postat av: Plogflickan

Nyfriserad o fin!

2008-11-20 @ 08:16:56
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0