Wille !

Ja då var det bara en kvar och föla !

Jag såg att Trine fått småsmå vaxproppar i går kväll så jag var och kollade halv två men det var lugnt då ställde klockan på tre..Har tydligen somnat så hårt att jag tryckt av alarmet i sömnen så halv fyra vaknar jag med ett ryck..J****AR, upp o ut där möter jag den här synen...

 Färdig!  Gud va skönt att det gått bra!!  Kollar moderkakan och lyfter svansen ,en kille.
Är så söt,en liten stjärn på denna gosse också. (Leffe har det med =O)) och mycket vitt, många tycker det inte är nå snyggt men jag har vant mig..=O) Både flöjtas ena sida och Zdeno har ju mkt vitt..

Iaf så blir man ju sittande och tittar Trine har varit så duktig, nu har hon blivit mamma min lilla rödhätta,har ju haft henne sen ettåring och nu har hon blivit stor själv...Blir lite gråtmild..(hihi)
Hon har ju inge kvar längre börjar förstå varför hon inte ätit så mkt har väl inte funnits plats för nå mkt mat med fölis i magen..Min ardenner såg också ut som en tunnis när hon var nyfölad,bara att mata på.

 Har kommit på namn också  * Trollans Born Wild *  får det bli för han har varit livlig i magen och efter jag suttit o tittat i ca en timme så börjar han öva på att  göra race runt Trine...=O)
Han kallas" Wille "till vardags för det passar honom tycker jag

.  Viiingligt..=O)   lite bättre koll...=O))..Han gick på kotorna bra nog men det brukar ju rättas till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0