Snö igen!

Jaha då hade vi över en dec snö igen...Se det positiva..nu kan jag köra släde igen då.=O/)

Jag glömde ju o skriva att i Lördas var Wilma o jag ut på en rejäl tur i skogen medans Marko spelade finalmatchen med byn ,fast på andra sidan tv rutan...Dom gick ju o vann för femte året i rad...så nu blir det ännu mer hysteri...

Iaf så red vi upp på homnaberget och vi fick se färska älgspår, inte varje dag man ser det nu för tiden..Mer vanligt o se varg-björnspår häromkring...Efter  när vi var halvvägs säger Wilma " Mamma, är du riktigt säker på var du är ? så du inte ridit vilse med mig o Cissi....?? !" Ska man skratta eller gråta?? väldig tilltro man har... Men jag skrattade o sa att jag nog vet ungefär vart jag ska rida...Fick en sneblick till svar...Hahaha...
Hon har ju såna härliga komentarer ibland =O)....

Idag har jag donat lite med Pelle o Zdeno, tömkörde honom och vi gick en lite längre promenad runt grannens nu, gick alldeles kanonbra. Har börjat träna halter nu ,men lite onödigt är det ju att behöva stanna när man kan gå,men det är ju ändå kul att kunna göra matte glad..Borstade dom och Zdeno börjar tappa rejält även han.

Flöjta jäser sakta men säkert nu är det tre veckor kvar....Hon ser så liknöjd ut och är så lugn ,när jag borstar henne så brukar hon lägga mulen på min axel o bara mysblåser i mitt ansikte så kan hon gosa länge..Underbara tjej, hon ligger mig väldigt nära hjärtat för hon har förändrats från att ha varit "nerverna utanpå" till en trygg dam.

Matilda o Wilmis var ut en vända idag , dom hade ridit över en liten bäck Cissi stannade o drack lite sen hade hon gjort ett jämmfota hopp över direkt...men Wilma klarade det o satt kvar ! Heja Wilma !! =O)

Erik 2,5 år är ute o åker minifyrhjuling...Det ska börjas i tid .Haha

       hmm, råkade gå för fort i svängen,måste putta ut den på banan igen...=O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0