Smått o gott...

Detta väder blir jag inte klok på ,är väl inte meningen heller kanske. 3 plus och det singlar snöflingor ....
Kom ca 5 cm snö häromdan,som bara blir blask..

Det kommer ingen vovve denna helg heller...Ägaren blev hemma så vi får se om jag lyckas ta mig till Stockholm så jag får träffa vovven nu då...Är ju lite otålig själv också..eller snarare ivrig..=O)

Har ganska ont i min kropp förmodligen vädret som är boven i det hela.

Ikväll blir det melodifestival för hela slanten,kul o se vilken låt som vinner. Tydligen är det bandyfinal idag, Edsbyn gick ju till final igen...Säger bara att jag verkligen INTE är nån bandyfantast...Så jag bor väl lite fel kanske...=O/

Fick bokningskontrakt till Tilia igår,nu blir det mer verkligt. Ändå så var det LÄNGE sen jag bokade hingst till Crispa,men som sagt det blir lite mer påtagligt när man får pappren i näven..=O)

Mina töser Flöjta Tilia o Trine gillar att få sova inne nu (kan det ha med nå kraftfoder o göra??) alla tre är som spånhögar på mornarna så dom stannar automatiskt på gången för att bli borstade innan vi går ut i hagen,har jag brottom och tänker skippa borstningen står dom o tittar på mig precis som att " nänä matte inte glömma morgonmassagen..."

En fördel med Marie är ju att hon kan hjälpa mig med att fixa selar mm så jag kan köra par med mina skäckflickor.För tolv år sen fick jag lära mig men jag måste erkänna att det mesta är borta från mitt huvud.Plus att jag är lite osäker och då är det bättre att fråga nån som kan...Så fungerar jag iaf. Har ju trillan ,måste ju gå att fixa den med parstång på nå vänster...Hör du Marie hjälp mig!!  =O)) Ett stort pluss måste ju det vara att Flöjta o Tilia är väldigt tajta och gillar varrandra.

Jösses det blev ju lite skrivit fast jag kännde mig tom i huvvet...

Wilma o Cissi på väg ut på ridtur.   TREVLIG HELG ALLA !!

image64

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0