"Föl i natt" föreläsning.

Ja idag har regnet öst ner o isen krymper sakta men säkert.
Flöjta har fått gå på "stallplan" för där är det ganska isfritt fläckvis,då behöver hon inte gå o spänna sig lika mycket.

Nu ikväll var jag på föreläsning , Föl i natt hette den och den var  riktigt bra ! Dom tog upp allt från foder till dräktiga ston,tills fölet är fött. Inga  "skräckhistorier" om fellägen mm. Mycket nytt och mycket repetera som man redan visste, Helt kanon ,nu får fölisarna komma, jag känner mig förberred! =O)

Annars får då jag iaf en sån här fölfrossa av osäkerhet ett tag innan, "hur var det nu då?"  har jag missat nåt? " osv...

Känns som den är avhjälpt för iår.  Kan varmt rekomendera den !! Alltid kommer det upp nå nytt o lära sig.
Nu ska jag försöka varva ner o sova.

Måste ju slänga in ett kort på Pelle och en lycklig Cissi ! Underbara varelser...=O))

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0