Smått o gott...

Idag har jag en slödag men jag passar på att tvätta hästtäcken o vojlockar mm, så lite blir gjort iaf...
Är ju ett sånt kanonväder men det blåser friskt här,perfekt torkväder.. ;O).
var iväg så ungarna fick bada men hu va kallt det var, fast det märktes inte på Wilma o Erik dom var så glada så !

Igår var vi på vårmarknaden i bollnäs , sen så putsade jag upp Tilias hovar och lät Barre stå i grimskaft ett tag och borstade honom lite mens Tilia mumsade lite kraftfoder...
Senare på kvällsidan kom Anki (Bor i Ockelbo) o hälsade på o kollade på pållarna, det är hon som äger Flöjtas helsyster Thunder Cloud,Kladdis som hon kallas till vardags.Hon fastnade för fölisarna och hennes gubbe fick rent ut sagt dra henne från hagen =O) men jag förstår henne , man kan sitta o prata o titta på dom hur länge som helst...

Matilda kom och red Kungen en vända, Mimmi ,hennes lillasyster stannade också så hon o Wilma tog en vända med rockarden o Cissi.

Släppte Zdeno o Pelle på betet här hemma och det uppskattas, har ett par grässugare nu.. =O)
I morgon är det  dags o jobba igen,vetten kommer så då får vi se vilka som förhoppningsvis är klara då.
Huu det närmar sig Falun och nerverna börjar vakna lite, men jag får köra bort dom o försöka ha det skoj..;O)

Jag är två månader nu! ! Hmmmn nå skit på linsen , ingen såpbubbla på nosen...

.image131

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0