Smått o gott...

Idag har det snöat en halv dec igen..Fast det är nollan plus så det går o göra snögubbar nu utan problem..

Försökte ringa veterinären imorse men det tutade upptaget hela tiden o sen skulle barnen på dagis så jag får försöka i morgon igen o hoppas på bättre tur. Dags för pelles andra spruta  och Tilia behöver påfyllnad på stelkrampen o influensan.

Har inte gjort nå speciellt ,muckat o halmat upp i lösdrifterna.Sen har jag fixat iordning pärmar för 2008 ,en till vanliga räkningar o en för jordbruket.

Vi har ju bara en liten gård men det blir ju lite man kan dra,spik ,färg o sånt ..

Såg att det var lite rabalder över nya lagar med transporter,blir så trött när komuner etc. inte kan fixa tydlig information i tid, så det finns en chans att jag som person kan förstå vad som gäller.. dom ska krångla till det o man ska betala en massa onödiga utgifter(i mina ögon iaf)...Jag är väl inte så snabbtänkt,så jag avvaktar o ser om det kommer nån vettig info så jag blir klarare i vad som gäller..Men tyvärr så är jag en person som får ångest över såna där grejer jag inte förstår, vill ju vara laglydig, så jag får svårt att släppa det innan jag förstått.....=o(

Nåja,det blir nog bra i slutändan..Lägger in en bild på en snöig Crispa, ingen superbild men hon ser så söt o go ut  så den får bli med. =o)

image26



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0