Vinterland.

Ja då har vi över en halvmeter snö ute...Ganska häftigt egentligen ! för det är MÅNGA år sen det fanns så mkt snö före jul här..
 Igår lyckades jag stuva in alla ston i stallet så vi kunde ta bort trådarna och skrapa undan utanför stallet och lite åt dom i hagen. Skönt för det underlättar åt mig med när jag muckar och halmar lösdrifterna , ska ut idag för nu är tredje tråden under snön så jag måste endera skotta eller koppla ur strömmen därifrån, blir nog den senare för jag har nån km o skotta annars och mina axlar säger redan ifrån efter allt skottande på gårn.

Ska ta nån slädtur med nån med tänkte jag , har ju som sagt sjuka barn och det har bara snöat senaste dagarna  så då blir det bara det nödvändigaste som görs för att hinna med allt när man är själv under veckorna..

Erik blir bara bättre o bättre , han börjar få fart igen och tyvärr så glömmer han bort sig emellanåt nu så då påminns han ganska brutalt när han tar i eller böjer för mkt på armen.

Ser ut att bli en fin dag snart solen är på G och det är -7,5 . Blir så sugen på att ha en skoter igen det är så härligt och ut på tur med en sån..Kanske får minska hästbetåndet lite så man får råd. med en skoter.. ;o)
Nä då jag skämtar bara tror jag...
 
Nä men allvarligt har jag börjat fundera lite hur jag ska ha det... Har sett att många som startar nånting men efter ett tag så tar man sig en funderare och byter ut en massa pållar och ändrar  ex.Färg eller stammar osv..Det är väl dit jag kommit men jag funderar mer på vilka jag ska avla på och vilka jag inte ska avla på . För jag tycker det är så svårt och behöva sälja och det funkar ju inte o spara alla om det ska vara roligt och inte bara jobb.Och nu har alla mina "första fölerskor" fått varsitt föl och jag kollar och bedömmer vad det är jag vill ha hos mina avkommor..Man ser ju lite vad som kommer från morsidan, exteriör , temperament osv.
Och en sak har jag då kommit fram till, jag ska ha ett sto jag kan köra utan föl för det är inte alls samma sak och ut när man har föl vid sidan.

Men det är svårt att lyckas skriva ner mina tankar , missar säkert en massa så folk misstolkar...men shit happends ! isåfall, har vädrat några av mina tankar..

Så nu önskar jag alla en TREVLIG HELG och TREDJE ADVENT !!  ojoj det närmar sig..

Vårat vinterland från köksfönstret..


Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Trevlig 3 advent till er!

Visst är det fint med den gnistrande snön?

2008-12-14 @ 18:51:01
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0