Småkallt ...

Ja nu sitter jag och har en stund över så...

Jag verkade småkillarna  sen dom sovit inne , lämpligt och man slipper all is..att jag blivit bekväm ?? kan jag väl aldrig tro.. ;o)
Dom skötte sig kanon alla tre .
Brave Boy har kommit in i ettårstrotset , det konstaterade jag när jag gick med honom till postlådan , han har varit som en klocka förr men nu så försökte han springa ifrån mig o slå när det inte funka så provade han o bitas...hmmmn men då nöp matte mig i läppen tillbaka så det var inge bra då försökte han" Willetekniken" växer fast på stället...
Men fy vikken envis matte det är , hon gav sig inte förrän jag gick som folk ( eller häst då.) Sen fick jag gå ut i hagen igen, FRIHET !!

Wille och Barre har väl en månad kvar dom minst till sitt trots...

Pelle o Zdeno fick sova inne natten efter och även dom fick fina fötter , båda dom har förvånansvärt fina och sliter så jämnt o fint på hovarana , inga "sneslitningar" där inte.

Zdeno fick prova på o ha lokselen , har bara haft bröstselen på honom tidigare, gick så bra så jag spände för honom för kälken. Lite fundersam var han "ska jag verkligen ta i o dra så mkt" såg han ut o fundera, tydligen för matte berömmer när jag tar i... Vi gick en vända till nästgrannen och tog järnvägen tillbaka, jag satte mig tillomed på slutet då stanna han till o kolla bakåt , jaha tog det så lång tid o hamna på rätt ställe såg han ut o tänka.Sen knalla han på och såg mäkta mallig ut.

Är så kul när dom är så där enkel , inge joll bara så rejäl o vettig..Och man ser att dom gillar det.  Nu får vi hoppas att det fortsätter lika bra i fortsättningen också.

Omeega har varit på viset igen o igen o igen...

Jag var på väg att ringa till bo så han fick komma med bultpistolen direkt , Go jul Omeega! 

Då slipper jag jävlas nå mer , hon tar bara fart rakt igenom trådarna, TACK o LOV så stannar mina andra PÄRLOR inne fast det ligger trådar ibland. Hade henne i trähagen men nu kan hon HOPPA över så var matte överlistad igen...Sen drar man ut från "ordinarie" hage så var man FRI att reta alla andra...
Men jag har dragit mer järntrådar och fixat så det ström i alla tre där hon tar fart igenom, (på samma ställe hon tar fart)
samt satt på henne "järngrimman" igen, special ,lindat järntråd och gjort spröt som sticker upp (över öronen) o ner ( under hakan) så hon nuddar tråden mkt lättare..PEPPAR så har hon inte rymt på tre dagar nu..

Iaf så tömkörde jag henne igår för första ggn , hon är smart det lilla monstret för det tog inte lång stund innan hon fattade vinken, är ju lite svårare för mig när man är själv , har ju ingen som kan gå framme o hjälpa henne o förstå, ville inte riskera nån av barnen iom att hon kan om hon vill..(Wilma var iof inte hemma heller.)
Så har jag tur kanske hon slutar med detta sattygspåhitt nu då när hon får använda hjärnan på nå annat.
Fortsättning följer...

Idag så har Wilma och jag haft en härlig ( men kall -15) släd o ridtur till svärmor för hon bjöd på mat, jag hade lovat att vi skulle ta en tur innan hon ringde över maten, så packa hö o täcken o donade iordning Cissi o Trine. hittade bjällerkransen som jag hängde på trinis, jösses va MYSIGT det pinglade ! Det är ca 4,6 km enkel dit så det blev lite motion för oss och Isa tyckte det var superskoj .Vi skrittade hela vägen hem och det tog 55 minuter , Wilma frågade flera ggr om vi travade ,nä vi går men trine är knabb hon sacktar inte ner efter ett tag så Cissi fick småtrava ibland för o hänga med.
 
Jag bara ÄLSKAR TRINE hon har en alldeles speciell plats i mitt hjärta , så go och ärlig .Kommer aldrig o glömma när jag träffade henne hos Jill (Stintans) första ggn , jag skulle kolla på en skäck (Trixi ) för jag skulle ha en Skäck så var det bara...Men det kom en ettårig RÖD lurvboll som bara ställde sig bredvid mig o tittade UPPFORDRANDE att KLAPPA MIG !!
Med LÅÅNG man o pannlugg , ja det tog inte lång stund innan jag var såld...och tack o lov så gick det o övertala Jill jag hade argument som typ " men det förstår du väl att det inte går att få nån ordning på den hoven heller ,du ser ju hur vriden den är...och det där kommer nog inte räta upp sig hundra."" 
För hon hade ena framhoven som inte alls var snygg men tur hade jag och mkt noga fotvård åt henne så nu syns det inge längre...Ojoj nu blev jag nostalgisk igen =O))

Nä hörs en annan dag då ska jag väl knopa ihop en årskrönika...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0