kallt....och Årskrönikan !

Igår morse så var det -20 här, man ska då inte lita på vad dom säger i tv o tidningar där lovade dom runt -10 , jo tjena!!
i morse och nu är det lika kallt..BRRRR !!

Har iaf lyckats mucka o halmat lite, samt så har Tilia och Flöjta fått fina fötter nu med .Jag blir så frössen när jag kommer in i värmen igen efter o varit ute..Undrar om det är normalt ?

Nu ska vi se om jag lyckas sammanfatta 2008....

I FEBRUARI.
* var jag på kurs och är utbildad funktionär ,ska ju vara det på distanstävlingen i höst.
* Bestämde mig för att leasa ut Tilias mage( OM fölningen går bra )  , Marie Claesson heter "maglånaren"En vettig tjej som jag fastnade för..Hörde av sig många vettiga iof fast då var det redan spikat.

I MARS.
* Så hittade jag ISA våran älskade vovve ..
 *Sista Mars så fölade Flöjta ,sitt första föl, Brave Boy en vacker svartskäckig kille !


I MAJ.
* 6 Maj så föladeTrine, sitt första föl, Born Wild en så söt rödskäckad kille!

* 10 Maj så fölade Tilia ,också sitt första föl,Bold Baron en härlig musblack kille !

* Jag är så glad att det gått helt okomplicerat med fölningar och tre friska killar !

* Jag var i Delsbo på Exteriörkurs med Annika Strindgård , Cissi var med som kurspålle.En himla bra och givande kurs med många AHA moments..Många trevliga nya bekantskaper också.
I Juni.
* Tilia åkte till Zorry i Malung , Marie maglånares val. ( himla bra val, eller hur Carina ; o)

* Var till Falun på sveriges varmaste dag. Crispa 37 p Silver och Omeegas debut 36 p silver.Gick så där , fick bättre kritik på Omeega än vad jag räknat med och Crispa blev inte så bra , men det var mest mitt eget fel, blev lite uttorkad , drack o drack,och glömde tiden så jag hann varken dona klart henne eller värma upp nånting innan...Skulle väl kanske ha strykt henne men va sjutton, är man där så...Var iaf en nyttig erfarenhet det också..; o)

* Ritat fölisar ,skickat in till pass.

*Skjutsade iväg Crispa på betäckning till Furunäs Fernando.

* Hämtade Tilia och ultrade henne, Dräktig !!
 I JULI.
*Hämtade hem Crispa .

* Varit till Delsbo på utställning, Cissi och Omeega var med och Wilma. Omeega blev klassvinnare på 38p silver !
Jätteskoj tyckte jag,med tanke på att hon blir nippertippa i ringen och spänner sig i gångarterna...Cissi och Wilma provade på agilitybana under lunchen , riktigt roligt det med ! Sen så äntrade vi ringen, var ganska nervös iom att det var våran första utställning tillsammans, men det gick strålande och vi blev tvåa med 40p Guld ! Lyckan var total !! Wilma var så stolt över sin världens bästa Cissi, jag fick beröm jag med att jag skött mig av henne...=o)


I AUGUSTI.

*Ultrade Crispa , 35 dygn Dräktig !
* Min nordis Kungen fick en fodervärd och flyttade, Mia heter hon.

* Var till Bollnäs på premieringar, Pelle 1 år 38p och Ronny tyckte jag ska spara honom som hingst. Barre fölmönstrade jag ,han fick 36 p som är bra iom att han har växtperiod.

* Rättvik dan efter med Brave Boy o Wille, 37p respektive 36p blev det, det får jag vara nöjd med för ingen av dom ville vara med på noterna riktigt. Men dom är ju bara föl , växer och första ggn dom var iväg på nåt så det gick bra ändå, TUSEN TACK för all hjälp jag fick !! ( Carola ,Vendela och Matilda ) Kul att få ett omdömme iaf så har man lite och gå på.



I SEPTEMBER.

*Var jag på homnamarknaden och hade ponnyridning med Cissi ,Carola var där med Skrållan , hade Flöjta Brave Boy och Omeega med också så dom kunde beskådas ,fanns även ardenner så dom kunde jämföra storlekar..Var uppskattat.
  

I OKTOBER.

* Brave Boy har blivit Tingad, Lena heter hon som ska köpa honom.
* Mia har fått köpt Kungen , han får det bra där .

* Var till Ärentuna på Halloween utställning med Crispa. Vi var utkädda och vi kom tvåa med 40p Guld, kändes lite som en revansch . =o) jag blev jättenöjd för det var grym konkurens .Jag måste träna lite mer på att trava med henne.Wilma var med även denna ggn, himla duktig tjej jag har som hjälper till med allt hon kan.
 

I NOVEMBER.

* Varit på Läderkurs i säter, Himla skoj och roligt ! Sydde på en grimma som jag gjorde klar sen hemma .Mkt roligt och jag har redan anmält mig till fortsättningen på kursen i Mars -09, även nu några nya trevliga bekantskaper .Längtar till mars...Inte det lättaste o få till fina sömmar direkt..
 


* Chippat fölisarna.

I DECEMBER:

* Gjort julkort årets modell är Tilia . =o)



 Summan av kardemumman är väl att jag har gjort mycket under året, tycker då jag. Jag har haft mycket roligt och är lyckligt lottad att fölningar och allt gått bra , utställningarna har gått överlag bra. Vi har klarat oss från sjukdomar/ skador, ja iof Omeegas fajt med högrepen då men det var ju ingen fara på taket...
Jag har fått ett par riktigt goda hästvänner till, TACK FÖR ATT NI FINNS !! ..MÅNGA nya bekantskaper med samma intresse som mig =o)

Nånting negativt är väl att jag inte har hunnit köra så mkt som jag skulle ha viljat,och att jag haft det lite kämpigt med min knopp och ork bitvis.. Och att Omeega är som hon varit....Men det är bara o ta NYA TAG !!

Nu önskar jag ALLA som har orkat läsa ända ner hit ETT RIKTIGT GOTT OCH TREVLIGT NYTT ÅR 2009 !!! Vänner som okända . HOPPAS det blir MÅNGA GLADA händelser som komma skall....

Jag avslutar med en sommarbild, börjar längtas dit nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0