is igen...

Ja nu har den härliga vintern krympt drastiskt igen...Visst finns det snö kvar men på vägen o plan är det isbana igen men det sista som dör är hoppet , dom har lovat mer snö o kallare, bara o hoppas.

Ikväll var det sista ggn på ridklubben för den här termin, och det var bara Wilma som kom från början men som tur var kom även Joline så dom två hade hela ridhuset för sig själva, då passade wilma på och önska sig det hon funderat på i veckan " jag vill prova o galoppera på volt"..Så jenni (ridläraren) sa ja visst ! det blir lite mer o hålla reda på men klart vi ska prova. Och visst gick det efter ett tag, för Micro som hon red tyckte det blev lite jobbigt och ville smita till polaren på andra volten men si det funka inte för det satt en ettrig en på ryggen som INTE gav sig !

Är lite (läs mkt) mallig när jag ser min lilla jänta klarar av att galopera så samlat o fint och är med o styr o skänklar ..En annan har ju svårt o få till allt nu för tiden med dressyren så det ser snyggt o prydligt ut...Iof så har jag väl inte tränat sånt på år o dar, har ju mest varit skogen man varit i . Men sugen blir jag på att rida, tror det kallas abstinens men den går fort över typ dan efter när hela kroppen skriker "DET GÖR ONT" ..Försöker komma ihåg det, och ha tålamod...

Jullovet har nu börjat , fast mina har fått vara hemma hela veckan, Wilma har kunnat gått sen i onsdags men tydligen har magsjukan kommit och den vill jag INTE ha hem om jag klarar mig, känns inte som att det behövs mer på ett tag nu, längtar mest efter en fridfull o lugn jul..

Var iväg till svärmor och lånade bastun, råkade sitta där i en timme men det var så skönt så jag glömde tiden...Kan ju säga att det är nu först (ca 1,5 timme senare) som mitt RÖDA ansikte börjar anta normal färg igen..*asgv*

Nu ska jag gå ut o natta mina småtroll !        ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG HELG!!

Min lilla pelleplutt ! ( med ett Wille huvud i baken... ;  o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0