Rättvik klart...

Ja då var även Rättvik gjord,,det gick väl som jag trodde det skulle göra.

Det blev lite funderingar över att vi hade en människa kort, både Trine o Flöjta skulle ju in i ringen samtidigt...Men det löste vi med att sätta på Vendela hjälm (Hon är sju ½ år ) och  hon fick leda Flöjta som hon klarade galant !
Killarna skötte sig bra och eftersom det inte hunnits med att träna dom så mkt jag velat så kan jag inte räkna med att dom ska kunna stå perfekt heller , dom stod still och bara det ska dom ha eloge för..

Tyvärr så fick jag ett nervös anfall  så jag sa fel ålder på Wille "han är tre månader  "sa jag men han är ju snart fyra...( om sex dar ) jag missade vad domaren sa  när han läste upp protokollet och så vidare...=O/
Men sånt händer ...

Wille vaknade till när vi kom in i ridhuset och hade riktigt fin resning men tyvärr så blev han den LUGNA sävliga killen som ser lite trött ut ,i ringen och det kanske inte uppskattas där, men jag gör det  =o)..Han fick kritiken,,

7 = Högställd , ordinär rastyp
7 = Vackert huvud, brett ansatt hals , brant bog ,stark rygg och kort kors.
7 = Gracil, långa skenor, tät o tåvid
7 = Kort skritt med svagt påskjut.
8 = Lätt energisk
 36 poäng.

Brave Boy  är ju 5 månader precis idag , och han hade lite testing innan ringen men skötte sig bra i ringen, så här blev hans kritik,

8 = God rastyp.
7 = Vackert huvud, välansatt hals, ngt överbygd , kort kors.
7 = Gracil ,svag inskening i hasen, tät o tåvid.
8 = taktmässig skritt.
7 = kort markbunden.
37 poäng.

Det är några saker jag inte har riktig koll på av kritiken, som jag inte hört förr men det ska jag luska reda på, hade jag tänkt.. Det finns säkert nån som läser detta och tänker" hur kan hon hålla på med avel om hon inte vet" Men alla är nybörjare nån ggn...Så är det.

Ett stort TACK till Carola och Vendela och Matilda som stog ut med mig idag ,; o)
 
Nu ska jag inte släpa med mig så många nästa ggn , har väl inte blivit härdad än men jag har svårt att slappna av och ha kul när jag blir stressad och då försvinner ju hela poängen och det konstaterade jag att det nästan blir med två i samma ring...Men nu har jag provat det med..Massor av fina hästar fanns det där att beskåda , tyvärr så låg kameran i bilen hela tiden så inga bilder blev det för mig idag..Men carina tog nog nåt på Wille så jag ska tigga av henne..=O) Kul o träffas igen Carina ! Och Stort GRATTIS alla nöjda shettisägare!!

Nu är jag helt slut ,... Och ska lägga mig för nu har barnen somnat och min näsa talar om att jag fortfarande är påskyld..

En vacker Tilia från igår..Liten extramage har hon men där bor ju Maries drömfölis !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0