Gråväder..

Idag är det 2 plus men det känns som -3...
Har tömkört Zdeno nu var det första ggn jag satte tömmarna i tömringarna och det gick alldeles utmärkt =O),brukar alltid dra tömmarna genom skakelremmarna i början då får dom svårare att försöka vända mm plus att dom lär sig styrningen bättre,tycker jag..

Ska jag göra ett nytt försök att berätta om Flöjtas fölning...?

På morgonen så hade hon ingen lust o gå ut,var med mig medans jag muckade och halmade upp ,ville kela och mysa, struntade i maten och Tilia..Jag visste det var på G (men trodde inom ett dygn) iom att hon fått grummligare mjölk.Var genomskinlig kvällen före.

Jag var inne o pluggade lite med fölföreläsnings pappren och läste lite på Ifokus efter det var jag ut och tvättade hennes juver( ca 12,45),då såg jag att hon blivit alldeles slapp i "puppan"...Haha inatt kommer den säkert ,tänkte jag.Hon var lugn och inge tecken på oro/svettning..

Var in och åt mat sen besämde jag mig för att åka o handla foder så jag skulle slippa det dan efter. Gick till stallet och tittade till dom,innan jag skulle åka(13,15), då ser jag Flöjta ligger ner i Tilias box och att en "blåsa" tittar ut på henne....JÖSSES ,REDAN !! ut med Tilia och när jag kommer in så har Flöjta rest sig så jag tar och leder henne in i hennes box i pannluggen..Underbara tös !!

femton minuter senare(13,30 piiip) så kom en liten skäckkille ut till världen ..=O)
          


Underbara Flöjta !! Hon skötte sig så bra la sig och slickade och stog så tålmodigt när "Leffe" letade tutten...♥ Hon var trött,så hon låg och vilade mycket resten av dagen.

Säger än en gång TACK för alla rader i gästboken mm !

Leffe är det full fart på och Flöjta mår utmärkt bra, hon har dragit ihop sig fint nu..Dom får vara ute stundvis utanför stallet nu Flöjta är lika gärna inne där hon inte behöver vakta fölis så mycket...=O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0